International Cooperations

International Handbook of Mathematical Learning Difficulties

Edited by: Annemarie Fritz, Vitor G. Haase, Pekka Räsänen

This comprehensive volume provides teachers, researchers and education professionals with cutting edge knowledge developed in the last decades by the educational, behavioural and neurosciences, integrating cognitive, developmental and socioeconomic approaches to deal with the problems children face in learning mathematics.


Studies in Psychology Special Issues: “Research on numerical cognition in Latin American countries

Edited by Annemarie Fritz, Vitor G. Haase and Pekka Räsänen

Die Idee für das Special Issue entwickelten die Herausgeber durch die anregenden Erkenntnisse und Kooperationen im Rahmen des gemeinsamen „International Handbook of Mathematical Learning Difficulties“  (2019, Springer Verlag). Hier legten internationale Forscher den aktuellen Kenntnisstand zu der Thematik aus verschiedensten Ländern der Welt dar. Auf Anregung des Herausgebers des Journals Estudios de Psicología, Ricardo Rojas (Chile), wurde nun ein Schwerpunkt auf die Bildungslandschaft in Lateinamerika und der Karibik gelegt.
Die intensive Forschung zu Numerical Cognition und Lernpsychologie im Fach Mathematik hat direkte und indirekte Implikationen für den Schulunterricht. Es ist jedoch sehr unterschiedlich, in welcher Form und Intensität der Austausch zwischen Forschung und Akteuren des schulpraktischen Alltags in den Ländern stattfindet. Ziel des special issues ist es daher, den Dialog zwischen Bildungssystemen und Forschung in Lateinamerika darzulegen. Hierdurch sollen die Akteure von den bisher gemachten Erfahrungen  profitieren und der wechselseitige Dialog angeregt werden.


“Research on Learning and Teaching the Basic Skills in Mathematics in Sub-Saharan Africa” planned

Handbook in preparation

The three editors at Springer Nature (left to right):
Prof. Vitor Geraldi Haase (Brazil),
Prof. Dr. Annemarie Fritz-Stratmann (Germany),
Dr. Pekka Räsänen (Finland)


MARKO

MARKO is currently being validated and standardized in Brazil. The validation and standardization is almost completed in Chile and fully completed in South Africa, where MARKO is available as MARKO-SA.

Brazil

Cooperation with Prof. Vitor G. Haase (Federal University of Minas Gerais)

Chile

Cooperation with the Psychological Institute at the Pontificial Catholic University of Chile (UC)

South Africa

Cooperation with the Centre for Education Practice Research at the University of Johannesburg